Certificatul de Orientare Școlară și Profesională (COSP)
Documente necesare pentru obținerea COSP ordinul 1985/2016
Acte necesare pentru dosar
Cerere Evaluare

Dosar cu şină plastic/carton;
Cererea părintelui/tutorelui legal adresată Comisiei de orientare şcolară şi profesională (tip);
Acte de identitate părinţi/tutore legal (copie xerox) (copie sentinţă divorţ/certificat de deces/încredințare tutela/ copie după sentința judecatoreasca dacă sunteți tutore legal - dacă este cazul);
Acte de identitate copil/elev/tânăr (certificat de naştere și/sau C.I.) (copie xerox);
Certificat medical tip A5 cu parafă(copie xerox) de la medicul neuropsihiatru și/sau medic specialist pe afecțiuni (valabilitate între 3 luni-4ani);
Fişă medicală sintetică (tip) (copie xerox) eliberată de medicul de familie cu toate diagnosticele prevăzute în certificatele/scrisorile medicale (tip) (valabilitate 1 an);
Fișă de evaluare psihologică (copie xerox) – eliberată de psiholog cu drept de liberă practică, cu atestat în psihologie clinică (valabilitate maxim 3 luni);
Anchetă socială (copie xerox)– eliberată de D.A.C. Primăria de care aparține domiciliul (valabilitate între 3-6 luni);
Fişă psihopedagogică pentru elevul cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale – eliberată de unitatea de învățământ (tip, copie xerox);
Adeverință de elev/preșcolar, eliberată de unitatea de învățământ;
Foaie matricolă (copie xerox), eliberată de unitatea de învățământ;
Recomandare CIEC – dacă este cazul;
Certificatul de încadrare în grad handicap, hotărâre, contract cu familia și planul de servicii personalizat (copie xerox);
Certificatul de orientare şcolară şi profesională (la reorientare). (copie xerox)
Downloadează exemplare în format PDF
Adresa din antetul exemplarelor diferă de la un județ la altul. Aceste exemple conțin adresa din județul Iași.
Acte necesare stabilirii dosarului de sprijin financiar
Eleviii incluși în cadrul unui program de sprijin educațional al unei instituții incluzive pot beneficia de un sprijin financiar corespondent cu frecvența acestora la ore, conform legislației:
Drepturi/Beneficii de asistență socială pentru copiii cu CES prevăzute de Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, Euro 200, Burse sociale, “Cornul şi laptele”, Legea 272/2004
Legea 6/2012- pentru modificarea și completarea OUG 96/2002 privind acordarea de produse lactate și de panificație pentru elevii claselor I-VIII
HG 904/2014, art. 129, Anexa 1
HG 391/2016- drepturi aferente copiilor/elevilor/tinerilor cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă
După obținerea certificatului de orientare școlară și profesională, părinții pot întocmi un dosar la secretariatul școlii în intervale anterior comunicate, dosar ce va conține următoarele documente:
Cerere tip adresată directorului instituției. Downloadează în format PDF (județul Iași)
Cerere tip
Copie după buletinele părinților/tutorelui legal
Copie certificat de naștere copil si copie dupa buletinul elevului/ei (daca este cazul)
Copie după certificatul de orientare școlară și profesională (cosp)
Copie certificat de încadrare în grad de handicap (daca este cazul)
Copie extras cont
Înștiințări gererale
Există deasemenea și două fișe ce exprimă acordul părintelui în vederea includerii, respectiv menținerii în cadrul programului de sprijin educațional.